|
A diet rich
in antioxidants and omega-3 fatty acids found in fish oil improves
the symptoms of rheumatoid arthritis patients and reduces their
usage of nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAID).
Those
are the findings of British researchers who reviewed a number of previous studies
on the role of diet and nutrient supplementation in the management of rheumatoid
arthritis. In their
review, the researchers found that some studies documented poor nutrition in rheumatoid
arthritis patients and noted that NSAIDs, prescribed to alleviate RA symptoms,
may increase the requirement for some nutrients and reduce their absorption.
"Rheumatoid
arthritis patients should consume a balanced diet rich in long-chain
n-3 polyunsaturated fatty acids PUFA [also known as omega-3 fatty
acids] and antioxidants," concluded the researchers.
The researchers
acknowledged that more randomized long-term studies are needed
to reinforce the benefits of nutritional supplementation and to
determine optimum intake, particularly for omega-3 fatty acids
antioxidants.
Journal
of Human Nutrition and Diet (2003 Apr;16(2):97-109)
|